Starí gazdovia boli všestranní ľudia. Museli byť, museli si so všetkým vedieť poradiť. Neboli servisy, neboli hypermarkety, čo si kto neurobil alebo mu sused nepomohol, to nemal. Z tohto pohľadu sú moderní víkendoví chatári a záhradkári chudáci. Je to daň za špecializáciu. V práci zarábajú tým, čo iní nevedia, ale za ostatné vo svojom živote musia platiť, takže neviem, koľko im potom naozaj zostane a či sa to oplatí. Ak ste trochu zruční, poradíte si aj s krovinorezom, keď stratil formu.




Takým prejavom je napríklad pokašliavanie krovinorezu pri polovičnej náplni paliva, strata výkonu a „skapanie“ motora, keď je paliva menej. Pri plnej nádrži kosí ako drak. A po otvorení viečka nádrže počujete jemné zasyčanie, ako sa vyrovnáva tlak.

Tak to je typická a častá závada čínskych krovinorezov, nech už ich predáva akákoľvek firma v akejkoľvek farbe. Prvý raz som s tým aj ja šiel do servisu v okresnom meste a keď som si tretí deň svoj krovinorez bol opravený prevziať a podivoval som sa nad naozaj nízkou cenou opravy, bolo mi vysvetlené, že to sa stáva, že sa rozpadne palivová hadička v nádrži a motor potom nemá ako dostávať palivo.

Pokiaľ je nádrž plná, krovinorez pri práci je naklonený a problémové miesto je zaplavené benzínom, tak saje aj cez filter aj cez prasklinu. Pokles hladiny spôsobí odhalenie poruchy a prisávanie vzduchu, čo skončí najprv stratou výkonu a o malý okamih motor prestane ísť úplne. Prasklina sa najčastejšie objaví v mieste prechodu sacej palivovej hadičky priechodkou cez vrch nádrže. A občas kus hadičky spadne na dno nádržky na palivo. Vybrať ho môžete pomocou kúska zahnutého drôtu cez plniaci otvor.

Náhradné palivové hadičky dostať kúpiť, tak ako kopu iných dielov na čínske krovinorezy, ktoré sa naozaj líšia len farbou krytu a prípadne ešte zdvihovým objemom slabšie od silnejších, v niekoľkých internetových eshopoch a vymeniť si ich dokážete za päť minút. Stiahnete hadičky z trubiek na karburátore, skrutkovačom opatrne vylúpnete prechodku z tela nádrže, vyberiete, vložíte novú sadu hadičiek, opatrne bez poškodenia hrán vložíte prechodku do otvoru a nasadíte hadičky na karburátor.

Súvisiace:  Motorový fúrik dostal prvé vylepšenie

Teraz už stačí, ak je v nádrži palivo, nasať pumpičkou na karburátore palivo a naštartovať. Čo na tom, že servisy kosačiek sú v sezóne preťažené, keď si maličkosť na svojich strojoch odstránite ľahko aj sami?



Podobné príspevky

Biela záhrada
Aj keď je zima a cez deň mráz, aj...
Čítať ďalej
Rozbor vody v studni
Ak máte v záhrade studňu, bolo by dobré vedieť,...
Čítať ďalej
My lístie nepálime
Jeseň je v znamení zadymených údolí nášho vidieka. Keď...
Čítať ďalej
Aby mačky nechodili po kvetoch
Mať mačku a psa je rozdiel. Kým pes je...
Čítať ďalej
Stavať plot v zime? Prečo nie, dá...
Iste aj vy máte kopu známych, ktorí vám povedia, že...
Čítať ďalej
To ti nevyrastie
Uplynulý víkend som mal stretnutie so spolužiakmi zo strednej...
Čítať ďalej